• A+
  • R
  • high-contrast
 
 
 
 
Slideshow_63_wiosna Slideshow_65_wiosna Slideshow_66_wiosna
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • Strona główna
  • Kontakt, numery kont
  • Ważne numery telefonów
  • Wydarzenia
    • Galeria zdjęć
      • Rok 2024
      • Rok 2023
      • Rok 2022
      • Rok 2021
      • Rok 2020
      • Rok 2019
      • Rok 2018
      • Rok 2017
      • Rok 2016
      • Rok 2015
      • Rok 2014
      • Rok 2013
      • Rok 2012
      • Rok 2011
      • Rok 2010
      • Rok 2009
    • Pożarnictwo
    • Festyny Rodzinne
    • Turnieje i zawody sportowe
      • Piłka nożna halowa
      • Piłka nożna
      • Piłka nożna "Oldboje"
      • Siatkówka
      • Turnieje międzyszkolne
      • Tenis stołowy
      • Zawody biegowe
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Centrum Projektów Polska Cyfrowa

 
 
 
 
 
 
 
 

Projekty współfinansowane z EFRR RPO WM 2014-2020

 
 
 
 
 
 
 
 

Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • O Gminie
    • Mapa Gminy
    • Położenie Gminy
    • Ukształtowanie terenu
    • Szata roślinna
    • Warunki klimatyczne
    • Zarys historyczny
    • Gmina w obiektywie
      • Gminne pejzaże
      • Urokliwe widoki
  • Parafie
    • Parafia Naruszewo
    • Parafia Krysk
    • Parafia Radzymin
    • Parafia Żukowo
    • Parafia Radzyminek
  • Szkolnictwo
    • SP Krysk
      • Z kart historii ...
    • SP Nacpolsk
    • SP Naruszewo
    • SP Radzyminek
    • SP Zaborowo
  • Rekreacja, kultura, sport
    • Turystyka
      • Zabytki
      • Obszary i obiekty chronione
      • Noclegi i wypoczynek
    • Obiekty Sportowe
      • Boisko w Nacpolsku
      • Boisko gminne w Krysku
      • Hala Sportowa w Naruszewie
      • Kompleks boisk sportowych w Naruszewie
      • Boisko sportowe w Radzyminku
  • Utrzymanie czystości i porządku
  • Dokumenty Strategiczne
  • Dokumenty Planistyczne
 
 
 
 
 
 
 
 
  • Prawo Lokalne
    • Statut Gminy
    • Uchwały Rady Gminy
    • Zarządzenia Wójta
    • Budżet Gminy
  • Władze Gminy
    • Rada Gminy
      • Skład Rady Gminy
      • Komisje Rady Gminy
      • Transmisje obrad
    • Wójt Gminy
  • Urząd Gminy
    • Regulamin organizacyjny
    • Struktura stanowisk
  • Gminna Biblioteka Publiczna
  • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Zespół Obsługi Placówek Oświatowych
  • Sołectwa w Gminie
  • Stowarzyszenia i organizacje
    • Ochotnicza Straż Pożarna
      • ZOG ZOSP RP
      • OSP Kozarzewo
      • OSP Naruszewo
      • OSP Postróże
      • OSP Radzymin
      • OSP Sobanice
      • OSP Sosenkowo
      • OSP Strzembowo
      • OSP Żukowo
      • OSP Zaborowo
    • KERiI Naruszewo
  • Gminne Centrum Zarządzania Kryzysowego
  • Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
 
 
 
 
 
 
 
 
  • Inwestycje
    • Rok 2024
    • Rok 2023
    • Rok 2022
    • Rok 2021
    • Rok 2020
    • Rok 2019
    • Rok 2018
    • Rok 2017
    • Rok 2016
    • Rok 2015
    • Rok 2014
    • Rok 2013
    • Rok 2012
    • Rok 2011
    • Rok 2010
    • Rok 2009
    • Rok 2008
    • Rok 2007
  • Zamówienia publiczne
  • Postępowania zakupowe - POLSKI ŁAD
  • Wybory Powszechne
    • Wybory do PE 2024
    • Wybory Samorządowe 2024
    • Wybory Parlamentarne 2023
    • Wybory do Izb Rolniczych 2023
    • Referendum Ogólnokrajowe 2023
    • Wybory Prezydenta RP 2020
    • Wybory Parlamentarne 2019
    • Wybory uzupeł. do Rady Gminy 2019
    • Wybory do PE 2019
    • Wybory samorządowe 2018
    • Wybory parlamentarne 2015
    • Referendum Ogólnokrajowe 2015
    • Wybory do WZIR 2015
    • Wybory Prezydenta RP 2015
    • Wybory samorządowe 2014
    • Wybory do PE 2014
    • Wybory parlamentarne 2011
    • Wybory samorządowe 2010
    • Wybory Prezydenta RP 2010
    • Wybory uzupeł. do Senatu RP 2010
  • Spisy Powszechne
    • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
    • Powszechny Spis Rolny 2020
  • Podatki i inne opłaty
  • Druki do pobrania
  • Przydatne strony
  • Projekty Krajowe
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
    • Rządowy Fundusz Polski Ład
    • WFOŚiGW w Warszawie
    • "Radosna Szkoła"
  • Projekty Unijne 2014-2020
    • PROW 2014-2020
    • RPO WM 2014-2020 EFRR
    • RPO WM 2014-2020 EFS
  • Projekty Unijne 2007-2013
    • PO KL 2007-2013
    • PROW 2007-2013
    • RPO WM 2007-2013
  • Ogłoszenie mieszkańców
  • Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
    • Koordynator do spraw dostępności
    • Deklaracja dostępności
    • Plany działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności
    • Raporty o stanie zapewniania dostępności
  • Ochrona danych osobowych (RODO)
  • Archiwum
    • Rok 2024
    • Rok 2023
    • Rok 2022
    • Rok 2021
    • Rok 2020
    • Rok 2019
    • Rok 2018
    • Rok 2017
    • Rok 2016
    • Rok 2015
    • Rok 2014
    • Rok 2013
    • Rok 2012
    • Rok 2011
    • Rok 2010
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Drukuj Informacja dla rolników - pomoc klęskowa dla rolników

 
 
 
 

Susza - pomoc klęskowa dla rolników. Trwa nabór wniosków.

 
 
 
 

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oferuje pomoc rolnikom,
których gospodarstwa ucierpiały w skutek tegorocznej suszy lub powodzi -

www.arimr.gov.pl

 
 
 
 

W pierwszej kolejności o wsparcie finansowe mogą ubiegać się rolnicy, w których gospodarstwach susza lub powódź spowodowały straty w uprawach w wysokości co najmniej - 70 proc. Wnioski mogą składać w biurach powiatowych ARiMR od 14 do 28 września 2018 r. Stawka pomocy wynosi 1 tys. zł do 1 ha, jeśli rolnik miał ubezpieczoną przynajmniej połowę powierzchni upraw (z wyłączeniem łąk i pastwisk). Gospodarz, który nie miał takiej polisy, otrzyma 50 proc. tej kwoty. Do wniosku o pomoc trzeba dołączyć m.in. kopię protokołu oszacowania szkód, zawierającego informacje o powierzchni upraw, w których te szkody powstały.

Wniosek należy złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.

 
 
 
 

Wniosek o przyznanie pomocy - otwórz

 
 
 
 

Pomoc jest skierowana do producenta rolnego:

  • któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności,
  • w którego gospodarstwie rolnym szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2018 r. suszy lub powodzi, powstałe na powierzchni uprawy, objęły co najmniej 30 % danej uprawy (przy czym w ramach naboru wniosków składanych w terminie 14-28 września 2018 r. pomocą będą objęte szkody poniesione na powierzchni uprawy w  wysokości co najmniej 70 % danej uprawy);
  • będącego mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika nr 1 do rozporządzenia nr 702/2014.

Pomoc będzie udzielana:

  • poza formułą pomocy de minimis (pomoc publiczna), na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 702/2014 – w przypadku gdy szkody spowodowane tegoroczną suszą lub powodzią, oszacowane przez komisję powołaną przez wojewodę właściwego ze względu na miejsce wystąpienia szkód będą  wynosić powyżej  30% średniej rocznej produkcji rolnej w gospodarstwie rolnym lub  średniej rocznej produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym, albo
  • w ramach formuły pomocy de minimis, zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (UE) nr 1408/2013 – w przypadku gdy powyższe szkody  będą wynosić nie więcej niż 30% średniej rocznej produkcji rolnej lub średniej rocznej produkcji roślinnej.

Wysokość pomocy ustala się jako iloczyn deklarowanej przez producenta rolnego
we wniosku powierzchni uprawy, w której powstały szkody oraz stawki pomocy.
Przy czym, w przypadku pomocy udzielanej:

  • poza formułą pomocy de minimis (pomoc publiczna) wysokość pomocy nie może przekroczyć wartości stanowiącej różnicę pomiędzy 80% bądź 90% (w zależności od położenia gospodarstwa rolnego) kwoty obniżenia dochodu powiększonej o koszty poniesione i pomniejszonej o koszty nieponiesione, a wysokością pomocy otrzymanej na podstawie odrębnych przepisów i otrzymanych odszkodowań,
  • w ramach formuły pomocy de minimis przyznawana pomoc nie może przekroczyć równowartości w euro dostępnego limitu de minimis (z uwzględnieniem limitu w zakresie pomocy w rolnictwie, rybołówstwie i ogólnego limitu pomocy de minimis).

Kwota pomocy będzie podlegała pomniejszeniu o 50% dla producentów rolnych,
którzy w dniu wystąpienia szkód w uprawach rolnych nie mieli ubezpieczonych co najmniej 50% powierzchni upraw w gospodarstwie rolnym, z wyłączeniem łąk i pastwisk.

Do wniosku należy dołączyć, w przypadku:

  1. pomocy de minimis, udzielanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1408/2013:
    • kopię protokołu oszacowania szkód, zawierającego informacje o powierzchni upraw, w których powstały szkody,
    • zaświadczenia dotyczące otrzymanej pomocy de minimis (równoważne ze złożeniem zaświadczenia jest wypełnienie oświadczenia dotyczącego otrzymanej pomocy de minimis).
  2. pomocy udzielanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 702/2014 - pomoc publiczna:
    • kopię protokołu oszacowania szkód, zawierającego informacje o powierzchni upraw, w których powstały szkody, z adnotacją wojewody potwierdzającą wystąpienie szkód.
     

(wzór protokołu oszacowania szkód oraz wytyczne do jego sporządzenia zostały opublikowane na stronie MRiRW www.gov.pl/rolnictwo/niekorzystne-zjawiska-atmosferyczne).

Z kolei rolnicy, w których gospodarstwach szkody w uprawach wyniosły co najmniej 30 proc. i mniej niż 70 proc., wnioski o pomoc mogą składać od 26 września do 17 października 2018 r.  W tym przypadku bazowa stawka pomocy wynosi 500 zł na 1 ha powierzchni uprawy i również jest pomniejszana o połowę, gdy rolnik nie ma polisy.  

Podstawa prawna: § 13r rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 187, z późn. zm.) - zmiana opublikowana w Dz. U. poz. 1483.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
2009 © Naruszewo.pl, projekt i wykonanie: Avero we współpracy z Software & Service.
 
 
 
 
Polityka dotycząca cookies